AcasăDiverseCum sa-ti imbunatatesti calitatea somnului?

Cum sa-ti imbunatatesti calitatea somnului?

Daca iti doresti o viata sanatoasa, lipsita de stres, atunci cu siguranta ai nevoie si de un somn pe masura. Iar pentru un somn corespunzator, trebuie sa urmezi cateva sfaturi menite a-ti imbunatati calitatea somnului, a vietii si a-ti mentine psihicul echilibrat.

Stabileste-ti un ciclu de somn

Un somn odihnitor va aduce cu sine o zi linistita, plina de vitalitate si lipsita de stres. Pentru a te bucura de aceste beneficii, poti incepe prin stabilirea unor ore potrivite pentru somn. In functie de programul tau de lucru, incearca pe cat posibil sa ai un somn de 8 ore in fiecare noapte. Spre exemplu, daca trebuie sa te trezesti dimineata la ora 06:00, poti merge in pat la ora 21:00, chiar daca nu vei adormi imediat. Important este ca somnul sa se desfasoare pe parcursul a 8 ore.

Creeaza-ti un mediu propice somnului

Pentru o calitate mai buna a somnului, este necesar sa-ti creezi un mediu propice. Un dormitor relaxant, cu asternuturi moi si calduroase sau racoroase, dupa caz si dupa preferinte, complet intunecat si bine aerisit, iti va oferi o stare relaxanta si te va pregati pentru somn. Totodata un dormit aerisit din punct de vedere al amenajarii mobilierului reprezinta un aspect pe care va trebui sa-l iei in considerare.

Evita sa folosesti mijloace electronice inainte de somn

Specialistii recomanda ca cel putin cu doua ore inainte de somn, sa renunti la folosirea dispozitivelor electronice. Lumina albastra emanata de laptop, televizor sau telefonul mobil iti va deregla ritmul circadian, iar somnul se va lasa asteptat. Daca insa iti este neaparat necesara folosirea lor, descarca aplicatii ce pot bloca lumina albastra, atat pe telefon, cat si pe laptop.

Renunta la adictii inainte de a te pune in pat

Ciocolata, cafeaua, mesele grase, carbohidratii, sucurile acidulare, alcoolul si chiar tutunul ori nicotina din tigari electronice, iti pot afecta ritmul somnului. Toate aceste obiceiuri nesanatoase iti vor tulbura somnul si vor creste simptomele sforaitului. Indicat ar fi ca aceste adictii sa nu se mai regaseasca deloc in viata ta, dar daca nu poti renunta la ele, incearca sa nu le consumi inainte de somn.

Consuma ceaiuri calmante

Consumul de ceai este recomandat datorita proprietatilor sale antioxidante, antinflamatoare si antibacteriene. Insa, o cana cu ceai inainte de somn, te va ajuta sa iti relaxezi corpul si sa dormi mai adanc si mai linistit.

Ceaiuri precum musetelul, ceaiul de tei, menta, valeriana, lavanda, vor reusi sa-ti diminueze stresul si anxietatea acumulata peste zi si iti vor induce somnul. Este indicat sa soliciti sfatul unui specialist, cand alegi sa urmezi cure cu ceaiuri si plante medicinale, acestea sunt aliate de nadejde cata vreme sunt utilizate corect

Fa o baie fierbinte

Umpleti cada cu apa, spuma, uleiuri esentiale, porneste un playlist cu piesele tale preferate, creeaza o lumina difuza in baie si relaxeaza-te pret de cateva minute bune. Sau poti face un dus fierbinte, efectele sunt aceleasi. Apa fierbinte iti va reduce tensiunea musculara, va normaliza sistemul nervos si ritmul cardiac si iti va relaxa sistemul respirator. Este important sa faci dusul inainte de somn cu minim o ora, pentru a-ti pregati din timp corpul de somn.

Citeste cateva pagini

Dupa un dus fierbinte, te poti aseza in pat si poti citi cateva pagini din cartea ta preferata. Cititul te va relaxa, te va face sa uiti de griji si te va introduce in atmosfera fantastica din carte. Studiile spun ca cititul iti va mentine mintea angajata in povestea din carte, tensiunea din corp va scadea si in cele din urma, acesta se va relaxa si va ajuta la instalarea somnului.

Mediteaza cateva minute

Meditatia joaca un rol deosebit de important pentru mentinerea unei stari fizice si mintale echilibrate. De asemenea, te va ajuta sa adormi mai usor si sa ai un somn odihnitor a doua zi.

Cateva minute de meditatie inainte de fiecare somn va reusi sa-ti relaxeze toti muschii si sa intri in starea de somn. Tot ce ai de facut este sa te asezi confortabil, sa inspiri adanc pentru a-ti umple plamanii cu aer si apoi sa respiri usor. Repetand de cateva ori aceasta tehnica, iti vei simti corpul mai usor, muschii mai relaxati si vei reusi sa adormi intr-un final.

RELATED ARTICLES

Cele mai populare